2015. július 1. | By: Ladybird

Jenny Han - Nyár trilógia 1. - A nyár, amikor megszépültem

Ez a regény olyan, mint egy koktél, amibe most kóstolsz bele először. Eleinte nem tudod eldönteni, ízlik-e, de mire végzel vele, annyira ráéreztél az ízére, hogy már-már azt hiszed, ízlik.




Jenny Han - Nyár trilógia 1. - A nyár, amikor megszépültem


„Ebben a könyvben mindaz benne van, amire minden lánynak szüksége van nyáron.” 
Ahogy beköszönt a nyár, Belly maga mögött hagyja az iskolai életét, és Cousins Beachre menekül, oda, ahol élete minden eddigi nyarát töltötte. A nyaralóban nemcsak otthon érzi magát, távol az otthontól, de a számára legkedvesebb emberek veszik körül: Susannah, édesanyja legjobb barátnője a fiaival, Conraddal és Jeremiah-val. 
Belly azóta üldözi a szerelmével Conradot, amióta az eszét tudja, de mindennél jobban reménykedik abban, hogy ez a nyár más lesz, mint a többi. Bár megjelenik egy új srác, Cam, aki egy kicsit elvonja a figyelmét, és Conrad testvére, Jeremiah is sóvárgó pillantásokat vet rá, Belly szíve már Conradé. Vajon a fiú is neki szánja az övét? Tényleg olyan nyár áll előttük, amely mindent megváltoztat?


A könyvet a Book Bloggers' Challenge kapcsán választotta nekem az Enchanted by Pages bloggere Amalthya. Ez egy egészen új kezdeményezés, amolyan közös blogolgatás, amelyben a résztvevő bloggerek egymásnak választanak olvasnivalót. Nagyon örültem, amikor kiderült, hogy mindjárt az első körben választanak nekem egy könyvet és ily módon velem kezdődhet el ez az új kezdeményezés!




Régóta terveztem már, hogy belekezdek a Nyár trilógiába, de ez a kihívás adta meg azt a motivációt, ami kellett ahhoz, hogy belevágjak. Döcögősen indult a kapcsolatom a könyvvel. Az elején egyáltalán nem tetszett. Vontatottnak éreztem, és sokszor ugrált az időben. Ha a visszaemlékezéseket a történetbe szőtte volna bele, élvezhetőbb lett volna a könyv, mint így, hogy külön fejezetekben utaztunk össze-vissza az időben. Plusz túl sokat időzött azzal, hogy leírja Belly odaadó rajongását Conrad iránt. Ez sok helyen volt butácska és csacska, és sajnos nem aranyosan. Csak a vége felé jött fel a történet és tett kíváncsivá igazán, hogyan alakul majd a főhősök sorsa. De nézzük is a részleteket.

Egy igazi, hamisítatlan nyári könyvről van szó, egy könnyed kis szerelmi történetről, amit a nyaralás alatt, a strandon napozva gyorsan ki lehet olvasni. Érint ugyan nehéz témákat, de mivel tiniknek szól a regény, nem megy bele nagyon mélyen. 






A történetről:
Belly

A tizenöt éves Belly, amióta csak megszületett, a nyarat minden évben anyja barátnőjének, Susannah-nak a tengerparti nyaralójában tölti. Ez nem csupán felhőtlen pihenést jelent a lány számára, hanem egy újabb izgalmas nyár kezdetét is, mivel a vendéglátójuknak van két fia is, Jeremiah és Conrad. Belly amióta csak az eszét tudta bele volt zúgva Conradba. Jeremiah pedig az évek során nagyon jó barátja lett a lánynak. Ez a nyár azonban különlegesebbnek ígérkezik minden eddiginél, ugyanis a két srác életében először figyel fel Bellyre nőként. 
Miközben Belly próbálja helyretenni gyermekkori rajongását Conrad iránt, megismerkedik egy harmadik fiúval, Cammel is. A dolgok és az érzelmek egyre kuszábbá válnak a lány körül, míg már maga sem tudja kit is vagy mit is akar...

A véleményem:


Conrad
A történet nagyon egyszerű, ám mint ahogyan azt már írtam is, a megvalósítás kissé túl bonyolultra sikeredett. Kár ezért a regényért, mert az alapsztoriból egészen jó kis romantikus történetet lehetett volna kihozni. Hiányoztak belőle a nagy csavarok, a félreérthető gesztusok és a nagy, szívet megdobogtató pillanatok. Bár az előbb a romantikus jelzőt használtam, azért el kell, hogy mondjam, sok arra jellemző vonás nincs a könyvben. Inkább mondanám egy kislány naplójának, aki épp próbál megküzdeni a felnőtté válással.

Kicsit visszaidézte számomra a tini koromat, azt, ahogyan sorra belezúgtam a bátyám barátaiba, ahogy folyton a nyakukon lógtam, irigykedtem, ha olyan programot terveztek, amiben én nem vehettem részt stb. No meg azt a mámorító érzést, amikor először vesznek észre nőként. Amikor az ember azt érzi, van egy icipici hatalma az őt körülvevő fiúk felett. Persze mind tudjuk, hogy ez csalóka és múlandó dolog, de azért jól esik ezekre a pillanatokra visszaemlékezni. 
Ebből a szempontból megkapó volt a történet, de azért jócskán akadtak hiányosságai is.

Jeremiah
Egy kicsivel több leírás hiányzott. Szerettem volna én is érezni a szél illatát, a sós szellőt. Szerettem volna tisztán látni magam előtt a szereplőket, a pillantásukat, a rezdüléseiket. Ez számomra nagy hiányossága volt a könyvnek. Felületesnek éreztem emiatt a történetet. 

No meg ott vannak a bedobott nehéz témák, mint rák, vagy válás, drog... ilyesmik. Sajnáltam, hogy nem mentünk ezekbe bele jobban. Jó, jó, tudom, csak 15-16 éves a főhősnő, de attól még jobban meg kellene, hogy ezek a dolgok érintsék. Én is ennyi idős voltam, amikor találkoztam ezekkel a problémákkal, és engem mélyebben érintettek. Emiatt elég felületes benyomást kelt Belly. 
Talán Conrad reagált megfelelően az összes szereplő közül a dolgokra, de őt sajnos csak Belly szemén keresztül láthattuk, ő pedig... hááát, nem látott mindig tisztán.

Mégis, miért kapta meg tőlem a 4 szívet? Mert elérte, hogy kíváncsi legyek a folytatásra. Bár egyik szereplőt sem sikerült megszeretnem, de azért érdekelne, mit tud kihozni Jenny Han a szereplőiből és a történetből.







0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése