2015. január 24. | By: Ladybird

The Ultimate Book TAG




Biztosan észrevettétek már, mennyire szeretjük a Tag-eket. Nem régóta blogolunk, így nem könnyű írnunk magunkról, ezek azonban sokat segítenek, hogy egy kicsit személyesebbé tehessük az oldalunkat. Reméljük, ti is épp annyira élvezitek ezeket, mint mi.
Természetesen ezúttal is csatlakoztak néhányan hozzánk, a bejegyzés alatt láthatjátok az ő linkjeiket.



1. Rosszul szoktál lenni, ha kocsiban olvasol?

Belnis: Mivel sokszor én magam vezetek nem hiszem, hogy jó ötlet lenne kipróbálni a kettőt egyszerre. :)

Ladybird: Igen. Az egyetlen mozgó jármű, amin képes vagyok olvasni, az a vonat. 


2. Van olyan író, akinek a stílusa egyedi a számodra? Ha igen, miért?

Belnis: Sok szerző van akinek a stílusáért oda vagyok. Azt hiszem most Sophie Jordan-t választanám. Egyszerűen gyönyörű hasonlatokat és metaforákat használ amivel engem levett a lábamról.

Ladybird: Mivel teljesen magával ragadott a könyve, azt mondanám Rick Yancey, de csak abban az esetben, ha nem rontja el Az ötödik hullám folytatását. :)

3. Harry Potter vagy inkább Alkonyat? Írj három okot, hogy miért?

Belnis: Nos szerintem én vagyok az egyedüli ember a Földön, aki nem olvasta el a Harry Potter-t soha. Így nem tudok erre a kérdésre válaszolni, mert nem lenne mérvadó. 

Ladybird: Harry Potter, ez nem kérdés. Nagyon szeretem mind könyvben, mind filmen. Zseniális, egyedi és izgalmas alkotás.


4. Van külön táskád a könyveidnek? Ha igen, milyen...

Belnis: Nincs külön táskám. Könyvjelzőm annál inkább.

Ladybird: Szerencsére általában autóval járok könyvesboltba, így nem kell táska.


5. Meg szoktad szagolni a könyveket?

Belnis: Igen. Sőt az szinte az első vagy második mozdulatom. Mintha a könyv lelkét szimatolgatnám.

Ladybird: Naná! Az illatától bárhol azonnal otthon érzem magam.


6. Mit szeretsz jobban, ha van a könyvekben illusztráció, vagy ha nincs?

Belnis: Ez az adott könyvtől függ. Van olyan könyv amiben elengedhetetlen az illusztráció. 

Ladybird: Nem szeretem ha képek vannak egy könyvben, jobban szeretem, ha magam képzelhetem el az egészet. Az egyetlen kivétel A vándorsólyom kisasszony gyermekei, az a könyv a képektől lett olyan para.


7. Melyik volt az a könyv, amit amíg olvastad szeretted, de aztán rájöttél, hogy nem valami jó?

Belnis: Nem tudok ilyen könyvet mondani, mert vagy szeretem vagy nem bírom a könyvet olvasás közben.

Ladybird: Erre a kérdésre már válaszoltam a 30 Napos Könyves Kihívásban (valamikor még folytatni fogom, ígérem). Az Alkonyat sorozat volt ilyen.


8. Vannak vicces könyves történeteid gyerekkorodból? Ha igen, megosztanád?

Belnis: Éjjel sokszor a takaró alá bújtam zseblámpával, hogy olvassak és egyik alkalommal annyira belemerültem, hogy nem vettem észre ahogy apukám bejött a szobámba. Csak felsikítottam mikor hirtelen a takaró eltűnt rólam. :)

Ladybird: Nincsenek. Mivel szerettem tanulni ezért soha nem volt abból gond, ha olvastam. A szüleim tudták, hogy nem probléma, ha egy könyv miatt tovább maradok ébren. 


9. Melyik a legvékonyabb könyv a polcodon?

Belnis: Lissa Price: A testbérlők – Leszámolás

Ladybird: Miklya Luzsányi Mónika: Srácok a garázs tetején. Pár éve kaptam egy barátnőmtől. Azt hiszem jobb lett volna tiniként olvasni, de így is sokkolt.


10. Melyik a legvastagabb könyv a polcodon?

Belnis: Debra Driza: Mila 2.0

Ladybird: A Dűne sorozat könyvei. 


11. Olyan jól is írsz, ahogyan olvasol? A jövőben el tudod magad képzelni íróként?

Belnis: Majd ha sikerül egyszer íróként befutnom válaszolok erre a kérdésre. :)

Ladybird: Régebben írtam, hogy jól vagy rosszul, azt csak az asztalfiók tudná megmondani. 


12. Mikor kezdtél el olvasni aktívan magadtól?

Belnis: 12-13 éves lehettem. Emlékszem, hogy lopkodtam anyukámtól a harlequin füzeteket, de aztán később igazi könyvekkel folytattam.

Ladybird: 10 évesen. Emlékszem a szülinapomra, amikor eldöntöttem, fel akarok nőni, és ehhez a könyvekből merítettem. :D Fura gyerek voltam azt hiszem.


13. Melyik a kedvenc klasszikus könyved?

Belnis: Kosztolányi Dezső: Édes Anna. Azt hiszem azért ezt kedveltem, mert nem volt hétköznapi szobalány történet.

Ladybird: Mint azt már mondtam egy másik tagben, Alexandre Dumas Monte Cristo grófja és minden ami Tolsztoj.


14. A suliban az irodalom volt a kedvenced?

Belnis: Az egyik kedvencem az volt. De a töriért egy hajszállal jobban oda voltam.

Ladybird: Igen, az irodalom. Nagyon szerettem, csak sajnos soha nem azt olvastam, amit épp kellett volna. Mindig izgibb volt az adott korból, stílusból, ami nem kötelező.


15. Ha kapnál egy olyan könyvet ajándékba, amit már olvastál és utáltál... mit tennél?

Belnis: Attól függ kitől kapnám, mert van olyan akinek nyíltan elmondhatom, hogy ezt a könyvet nem szeretem. Szerencsére ilyen szituációban még nem voltam.

Ladybird: Ajándék könyvnek ne nézd a fogát. Soha nem szabadultam még meg egy könyvemtől sem, csak örökbefogadta az anyukám. :) Bár több könyvből is van két példányom, mivel akitől kaptam sokat jelentett, így egymás mellett ülnek a polcon.


16. Melyik az a kevésbé ismert sorozat, ami szerinted hasonlít a Harry Potterhez vagy az Éhezők Viadalához?

Belnis: Éhezők viadalát olvastam, de őszintén szólva nem voltam annyira elájulva tőle. Részlegesek sorozat hasonlít rá, de nekem az még kevésbé jött be.

Ladybird: Olyat, ami hasonlóan izgalmas lenne, nem tudok. Mondhatnám A beavatott sorozatot, vagy a Párválasztót, de tulajdonképpen egyik sem hasonlít ezekre. És különben is az Éhezők Viadalát eszembe sem jutna egy lapon említeni a Harry Potterrel.


17. Van valami rossz szokásod, amit blogolás közben csinálsz? Ha igen, mi az?

Belnis: Rágcsálom a szám szélét miközben gondolkodom. 

Ladybird: Ezer dolgot csinálok közben. Beszélgetek, tévét nézek, nassolok, össze-vissza ugrálok a képek között... Nem tudok csak egyetlen dolgot csinálni.


18. Van kedvenc szavad? Ha igen, melyik az?

Belnis: Nincs kedvenc szavam.

Ladybird: Hm... Magyar szavam nincs. Német szavam viszont van, a der Teppich. Annyira szeretem a hangzását, hogy még az angol nyelvvizsgán is benyögtem. Ciki volt. :)


19. Vámpírok vagy inkább a tündérek jönnek be jobban neked?

Belnis: Vámpírok. Mint mondhatnék? Gyengém a sápadt rossz fiúk. 

Ladybird: Tündérek. Akiktől soha nem azt kapjuk, amit várunk. Karen Marie Moning és Kiersten White tündéreiért odavagyok.


20. Alakváltók vagy angyalok?

Belnis: Alakváltók. Az angyalok túl jók. ;)

Ladybird: Angyalok. Bukottak vagy sem egyre megy. Egyszer volt egy álmom velük, azóta ők a kedvenceim.


21. Szellemek vagy vérfarkasok?

Belnis: Vérfarkasok. A szellemek túl átlátszóak.

Ladybird: A szellemeket nem szeretem, semmi vonzó nincs bennük. De a vérfarkasok... Imádnivalóak.


22. Zombik vagy vámpírok?

Belnis: Vámpírok, mert kevesebb vérrel elvagyok, de agy nélkül mit tehetnék?

Ladybird: Hát ez nehéz kérdés. A vámpírok lehetnek csinosak, szépek, vonzóak, a zombik véleményem szerint nem. Viszont a zombiapokalipszist jobban szeretem, mint a vámpíros könyveket. De ha az a kérdés, melyik a vonzóbb, akkor mindenképpen a vámpírok.


23. Mit szeretsz jobban egy könyvben a szerelmi háromszöget vagy a tiltott szerelmet?

Belnis: Tiltott szerelem. A szerelmi háromszöget gyűlölöm.

Ladybird: Mindkettőt. Tudom, sokan nem szeretik a szerelmi háromszögeket, de én odavagyok értük. A tiltott szerelemért ugyanígy, persze csak bizonyos keretek között.


24. És végül: mi jön be jobban, egy abszolút romantikus könyv, vagy egy eseménydúsabb könyv némi romantikus szállal?

Belnis: Csakis az eseménydúsabb enyhe romantikus szál. A totál romantikustól kiráz a hideg. Brrrrr.

Ladybird: Eseménydús könyv némi romantikus szállal. Sajnos kinőttem már a szimplán csak szerelemről szóló könyvekből. Már nem kötnek le.









2 megjegyzés:

Lilapulcsis írta...

Nagyon jó lett :)

Ladybird írta...

Köszönjük! :) Épp most olvasom a tiédet. Annyira jó, hogy ilyen sokszínű lehet egy tag. Valahányszor nálad járok, mindig szélesíted a látókörömet. A Csodák korát most már muszáj lesz elolvasnom. Üdv: Ladybird

Megjegyzés küldése