2014. december 4. | By: Ladybird

10. nap – A kedvenc klasszikus könyvem




Klasszikusokat nem "divat" manapság olvasni - sajnos. Pedig vannak nagyon jó kis klasszikusok is, amik simán kenterbe verik a legjobban promocionált mai könyveket. Sokszor az ellenük a kifogás, hogy nem elég mozgalmasak, hosszas leírások vannak bennük, amiknek se füle, se farka. Bizonyos klasszikusokban ez így is van, de azért akadnak kivételek. Ma két ilyen kivételes regényt is szeretnék bemutatni, e kettő könnyedén elvarázsolja azokat is, akik nem igazán hívei a klasszikus irodalomnak.



Lev Tolsztoj - Anna Karenina

Méltán nevezi Thomas Mann minden idők legnagyobb társadalmi regényének ezt a könyvet. Romantikus és a karakterek is zseniálisan vannak felépítve - mint azt már Tolsztojnál megszokhatta az ember. Emellett hús-vér emberek a szereplők, nincsenek túlidealizálva. 
Hogy mindenki tudja, hogy szomorú a vége? Hát Istenem! Volt idő, amikor szánt szándékkal kerestem azokat a történeteket, amikben nem simul el a végén minden. Életszerűbb, és emellett szerintem, amikor sok nehézség támad a főhősök életében, akkor nagyon erőltetett, ha minden pikk-pakk megoldódik. És bár készült belőle több filmfeldolgozás is, egyik sem adta vissza a történet szépségét.


Alexandre Dumas - Monte Cristo grófja

Még gyerekkoromban láttam a belőle készült filmet, bevallom, nem nagyon tetszett. Később nem emlékszem, hogy irodalom órán kötelező lett volna, de mivel a gimiben négy év alatt öt tanárt fogyasztottunk el, ez talán nem is csoda. 
Aztán pár évvel ezelőtt megjelent egy újabb filmes feldolgozás, ami nagyon tetszett. Hamarosan elkezdtem kutatni a könyvek után. Végül egy antikváriumban találtam rájuk. Gyönyörű, egyszerű és régi volt a borítójuk (nagyon szeretem a régi megviselt könyveket, mert nem csak bennük, hanem nekik is van történetük). Így esett, hogy alig két nap alatt kiolvastam mind a három kötetet. És imádtam.
Persze a főhős, Edmond Dantes kicsit túl van idealizálva, ő az abszolút szép és jó. De ettől romantikus ez a könyv. Ha ezen felülemelkedik az ember, akkor hihetetlen élményekben lesz része, mivel ez a regény mozgalmas és izgalmas. 








Nektek melyik a kedvenc klasszikusotok?

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése