2014. december 22. | By: Unknown

Janet Evanovich - A szingli fejvadász

"– Szóval riasztóra van szüksége, mert rossz környékekre készül?
– Voltaképpen loptam a kocsit, és attól félek, hogy a tulajdonos visszalopja.
Nevetés csillant a szemében. – Még jobb."


Egyik kedves barátnőm ajánlotta a könyvet pár évvel ezelőtt. Amikor először elkezdtem olvasni bevallom, nem fogott meg egyáltalán, így félre is tettem cirka 5 oldal után. Aztán egyik este amikor már sokadik hete küzdöttem egy olvasási válsággal egyszer csak felötlött bennem: Miért nem próbálom meg újra? Hátha most könnyebben megértjük egymást.

A film és a könyv egyáltalán nem hasonlít egymásra. Természetes mindkettő jó, de egyáltalán nem hasonlítanak.




Janet Evanovich - Szingli fejvadász


Stephanie Plum közel harminc (kilóban sajnos távol), elvált, munkanélküli, kocsi nélküli, pasi nélküli. Mióta a fejébe vette, hogy beáll fejvadásznak, mindig történik vele valami. Hol kocsik robbannak körülötte, hol szatír tör rá, hol megskalpolnak valakit, és közben valahogy mintha minden Joe Morelli körül forogna. Aki hatévesen becsalta a garázsba, hogy vonatozzon vele, jó tíz év múlva pedig elvette a „csokis fánkját”. És ha mindez még nem lenne elég, ott az anyja, aki folyton újra akarja házasítani, meg persze Mazur nagyi, akinek mindenről három dolog jut az eszébe: a szex, a szex és a szex. 
Janet Evanovich krimifolyama a világ első számú szórakoztató női sorozata. Minden kötete már néhány nappal a megjelenése után vezeti az összes sikerlistát, sokmilliós rajongótábora jobban várja, mint a Szex és New York vagy a Maffiózók újabb részét.




Egyszerűen Steph annyira béna, hogy már bájosan mulatságos. (Mint én :D ) Talán ezért is hangolódtam rá és nem is értettem, hogy először, hogy voltam olyan balfék, hogy félre tettem mikor ennyire jó ez a könyv. Nagyon tetszett a szarkazmusos énje és egyből közel éreztem magamhoz. Szegény munkanélküli lett és tartozások a nyakán, de a humora mégis megvan és a töretlen optimizmusa. Tetszik, hogy nem tökéletes karakter, hogy vannak hiányosságai, de a habókossága mégis szerethető. Fejvadásznak is csak azért vették fel, mert az óvadéki iroda tulajdonosa a nagybátyja, akit megzsarolt.
Körülbelül annyira jó ötlet a részéről óvadékügynöknek állni, mint kecskére káposztát bízni. Bár előtte a leírásokból kiderült fehérnemű felvásárlóként sem volt jó állása. Tetszett, hogy a családjában sokszor megemlítésre kerültek a magyar felmenők. Na és a férfiak? 

"A könyökömet fogta, kormányzott előre. – Ne áltasd magad.Egyáltalán nem a biztonságod érdekel, sokkal inkább az, hogy kint tudjalak az életemből. Biztos akarok lenni benne, hogy elmész. Látnom kell, amint a kipufogód füstje elenyészik a naplementében.
Hát ehhez sok szerencsét, gondoltam. A kipufogóm valahol az Egyes úton van, a dobbal együtt."

Ó Morelli, Morelli, miért vagy te Morelli. Azt a férfit egyszerre tudtam volna felpofozni és megölelni. Csibészesen jófiú vagy szexi gazfickó? Nem igazán tudtam eldönteni, mert mindig a kettő érzés viaskodott bennem. De akkor is imádtam a pasit. (Tudom, tudom bűnös lélek vagyok.)


"Megfelelő körülmények között semmi baj a meztelenséggel – zuhanyozás, szeretkezés, születés közben. De pucéron és vizesen állni Joe Morelli előtt, aki teljesen fel volt öltözve – hát ez maga a rémálom."


Azt hiszem a könyv nem csak a főszereplők miatt tetszett. A mellékszereplők kidolgozása is fantasztikus. Mazur nagyi, Ranger és sorolhatnám. Imádtam mind. A fülszöveg félrevezető, azért Mazur nagyinak nem mindenről a szex jut az eszébe. Nagyon bírtam az öreglány dumáját és a viselkedését. :) Kék biciklisnadrágban megy halottat megtekinteni és fenéken lövi a vacsorára felszolgált csirkét. Nekem is kell egy ilyen nagyi. Az apákat az őrületbe kergeti.
Ranger pedig Ranger. Segít rendületlenül Steph-nek, de ő is csak férfiből van, de éppen ezért szeretjük.


"Nyögve felsóhajtottam, vagy sóhajtva felnyögtem, leráztam a sáros, vizes kabátot, a volán mögé ültem, és felhívtam Rangert.
– Igen – mondta.
– Problémám van.
– Pucér vagy?
– Nem, nem vagyok pucér.
– Kár."


Steph hihetetlen helyzetekbe kerül, de mégis mindig kivágja magát és valahogy sikerül kikeverednie a csávából és sikeresen, bár olykor károkat okozva magának vagy másoknak beviszi az MNJ-ket. A legviccesebb, hogy bizony Morelli-t akarja elkapni. Vajon sikerül neki? Olvassátok el és megtudjátok!

Ez a könyv olyan, amit ha a kezedbe veszel, akkor nem bírod letenni és nem bírod ki nevetés nélkül. Felüdülés a morcos, hideg téli éjszakákon és feldob a forró nyári napokon. Egy szó mint száz: senki ne hagyja ki, aki szeret nevetni.

Kettő negatívumot említenék meg, de le nem vontam érte. Egy. A borító minden kiadáson szörnyű. Kettő. Miért nem folytatják? Miért?







0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése