2014. október 23. | By: Ladybird

The Rocker sorozat - avagy olvass angolul

Ezúttal egy különleges bejegyzést hoztam. Egy olyan könyvsorozatot szeretnék bemutatni, ami még nem jelent meg Magyarországon, viszont érdekes és nagyon könnyű a nyelvezete. Azt hiszem elég csak annyit mondanom: rockbanda, turnék, alfahímek, belevaló csajok… Erről szól Terri Anne Browning - The Rocker sorozata.




Időnként szeretek angolul olvasni. Eleinte nem sok reményt fűztem hozzá, hogy menni fog. Folyton a középiskolai élményeim jutottak eszembe. Minden nyáron el kellett olvasnunk valamit angolul, és valljuk be, amit muszáj, és amiből szeptemberben le kell adni egy dolgozatot azt nem nagy kedvvel olvassa el az ember. De aztán erőt vettem magamon és úgy döntöttem, ezúttal ha nem megy az angolul olvasás, a kutya sem tudja meg. Én meg majd valahogy túllépek ezen a kudarcon. Mondanom sem kell, kudarcról szó sem volt, és azóta már a sokadik könyvet falom az eredeti nyelvén. Amellett, hogy egészen jó kis történetekre bukkanok így, ad hozzá egy kis pluszt a sikerélmény. Nos, jöjjön hát egy kis kedvcsináló.

Az első rész fülszövege:

The Rocker That Holds Me

Négy rockerrel együtt turnézni egy valóra vált álom…
Legalábbis ezt mondják. Nekem ők a családom. Öt éves korom óta ők vigyáznak rám. Megvédtek, amikor az anyám bepiált és bedrogozott majd magán kívül tombolt. Aztán amikor sikeresek lettek, akkor is ők vigyáztak rám. És amikor az a szörnyeteg anyám meghalt, ők lettek a gyámjaim.
Immár hat éve én intézem a dolgaikat, ők jelentenek számomra mindent. Most én gondoskodom róluk, ahogy ők tették egykor. A színfalak mögött én végzem a piszkos munkát, mindent, amivel egy rocker élete együtt jár. Ez nem mindig szép. Sőt néha rohadtul undorító, különösen akkor, amikor nekem kell megszabadulnom egy-egy egyéjszakás kalandjuktól. Pfuj!
Ennek ellenére nem zavar, hogy én gondoskodom róluk. Úgy értem, egyikükbe sem vagyok szerelmes. Az őrültség lenne. Beleszeretni egy rockerbe nem lenne valami okos dolog.
Hát, sajnos én nem vagyok valami okos. Imádom a fiúkáimat, és az egyikük azzal a nagy rocker kezével elrabolta a szívem. De eddig egész jól kezeltem a dolgot. Már évek óta titkoltam. Mostanáig. Most azonban úgy tűnik, rajtakaptak. És ez a frászt hozza rám. Gyűlölöm az orvosokat, de most jobban aggódom azért, mi lesz velem, mint azért, hogy mit tehet velem egy orvos.
Mert amint megkapom a teszt eredményeit, az életem már soha többé nem térhet vissza a rendes kerékvágásba.
Az írónő csak 17 éven felülieknek ajánlja.

Kis ismertető:

Nik, Jessie, Drake és Shane együtt nőnek fel, együtt zenélnek. Mind a négyüknek megvannak a maguk démonjai, egyikük élete sem egyszerű. De amikor találkoznak az öt éves kis Emersonnal, és szembesülnek azzal, miket kell a kislánynak nap mint nap átélnie szörnyeteg anyja mellett, azonnal fényes páncélú lovagokká válnak. A kis Emmiere mind úgy tekintenek, mintha a kishúguk lenne. Óvják és védik. Még akkor is, amikor felnőnek és befutnak. Mindent megtesznek érte. Félreértés ne essék alapvetően nem nyálgépek ezek a srácok, mocskos a szájuk és mind lepedőakrobaták. Talán csak Drake nem, de ő más lapra tartozik (nekem ő a személyes kedvencem). Amikor Emmie magára marad, csak hogy mellettük lehessen, megteszik managerüknek. Emmie pedig igyekszik megháláni, amit a fiúk tettek érte, igazi keménykezű manager, csak ő képes őket ráncba szedni, mivel mindegyiküknek ő a szeme fénye.  
Azonban Emmienek van egy titka. Titkon beleszeretett az egyik tagba, és bár tudja, hogy ez nem helyes, nem tud ellenállni a kísértésnek...
Hamarosan azonban súlyos problémával szembesül. És itt kezdődik a történet. Többet nem mondok, olvassátok el. Vannak benne vicces helyzetek, de a könyv lapjain végig érződik, hogy ezt az öt embert valódi szeretet köti össze.

Ebben az első részben elég sok a dráma, és Nik nem a kedvencem a négy rocker közül. De azért érdemes elolvasni, mert a második részben Jessie már hozza azt a formát, amit egy rockertől elvár az ember, és Layla is jóval kellemesebb szereplő lesz az első részben szereplő Emmie-nél. A harmadik részről meg csak szuperlatívuszokba tudok beszélni. Szóval, ha szeretnél valami igazán klassz, rövid, de könnyű nyelvű angol könyvet olvasni, vágj bele bátran, nem bánod meg.

4 csillag


Csak most fedeztem fel, hogy az írónő hivatalos oldalán van egy playlist is a könyvekhez: http://terriannebrowninga.wix.com/home#!playlists/c10y3

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése