2016. február 9. | By: Ladybird

Népszerűtlen Vélemény Book Tag


Régen volt utoljára a blogon Book Tag, és már nagyon hiányzott! Erre a Tagre Annie hívott meg, amit köszönök neki, mert nem egy megszokott kérdéssorról van szó. Gyakran hangoztatom, hogy mennyire sajátos az ízlésem a könyvek terén, és most rendesen meg is kaptam, mert ezúttal színt is kell vallanom ezzel kapcsolatban. Hát akkor lássunk neki!


1. Egy népszerű könyv vagy sorozat, ami neked nem tetszett

A listámon rengeteg ilyen van, mennyit mondhatok?
Na jó, vegyük a nagyon kiemelkedőket. Elsőre Jennifer L. Armentrout - Obszidián sorozata ugrott be, el sem mondhatom hány sebből vérzik a sztori, és hogy őszinte legyek, nem igazán értem, mi ez a felhajtás körülötte... Ennél vannak sokkal jobb sorozatok is hasonló témában. Aztán ott van Molly McAdams - Taking Chances - Kétesélyes szerelem című könyve, ami anno kiverte nálam a biztosítékot. De ebbe a kategóriába tartozik még Terryn Fisher - The Opportunist - Kihasznált Alkalom című "remekműve" is. 

2. Egy népszerűtlen könyv vagy sorozat, amit mások nem bírnak, neked viszont bejött

Ebből is van egy pár, amiért viszont határozottan vérzik a szívem az, Margareth Stohl - Ikonok és Jamie McGuirre - Red Hill című könyve. Nekem mindkettő nagyon bejött, de molyon döbbentem olvastam, milyen sokaknak nem tetszettek. 



3. Egy szerelmi háromszög, ahol a főszereplő nem azzal a karakterrel jött össze, akinek te szurkoltál; vagy egy OTP (one true pairing), ami szerinted pocsék.

Hát, nem is tudom, általában mindig annak szorítok, aki végül elnyeri a lány szívét. Utoljára talán az Alkonyat trilógiánál éreztem azt, hogy Bella jobban járt volna Jacobbal, de annak már hány éve! :)

4. Egy népszerű műfaj, amit te ritkán olvasol

Ide sorolnám a nagyon csöpögős, kidolgozatlan, kliséhegyekkel megtűzdelt NA és YA könyveket. Bár sokan szeretik őket, én nem vagyok oda értük, főként mivel jónéhány még a Harlequin füzetek színvonalát sem éri el. Ennek ellenére azért olvasok a műfajban, csak amennyire lehet, nagyívben kerülöm a fenn említett elemeket.

5. Egy népszerű vagy közkedvelt karakter, akit nem tudsz szeretni

Annyira nem vagyok tájékozott, hogy tudjam, kiért menő manapság odalenni, így csak azt tudom mondani, hogy a már említett Obszidián Daemonját nem kedvelem, és Mr. Gray sem tartozik a kedvenceim közé. Az ilyen és ehhez hasonló karaktereknek íme az üzenetem, Shania Twain tökéletesen fogalmazza meg:




6. Egy népszerű író, akit nem tudsz megszeretni

Ilyen nincs. Mindig mindenkinek próbálok esélyt adni, hátha meg tud lepni, és mivel sokszor elő is fordult, hogy egy író egyik könyve nem tetszett, de egy másik igen, és fordítva, így továbbra is ezt az elvet követem.

7. Egy népszerű könyves toposz, ami már a könyöködön jön ki. (pl. elveszett hercegnő, korrupt szerető, szerelmi háromszögek, stb.)

Az az igazság, hogy a szerelmi háromszögekkel nincs bajom, ha jól van megírva a könyv, akkor kimondottan élvezem is! De azt nem szeretem, amikor a főszereplő csajszi továbblépett a nagy szerelmen, és már mással él együtt, ám amint megjelenik újra a színen a nagy Ő, hirtelen a jelenlegi párja, akivel hosszú évek óta csupa happy az élet, pszichopatává válik, vagy kiderül róla, hogy egy borzasztó ember. Miért nem lehet elfogadni, hogy egy csodálatos ember is lehet a másik, csak épp nem fog el a remegés, ha hozzám ér? Ez szerintem sokkal életszerűbb lenne.
De az, amivel igazán ki lehetne kergetni a világból a szexuális zaklatást átélt főhősök, akiket úgy írtak meg, hogy halvány segédfogalmuk sincs arról, hogy mivel jár ez, ahhoz meg túl lusták voltak, hogy utánanézzenek. No, meg az instant szerelmeket sem bírom. 

8. Egy népszerű könyvsorozat, ami téged egyáltalán nem érdekel

A fent említettek és a legtöbb NA sorozat, főként a Hamupipőke feldolgozások, ahol a pasi gazdag és befolyásos, a nő pedig a kedves, szelíd, ám ágrólszakadt. 

9. A mondás úgy tartja "a könyv mindig jobb, mint a film", de melyik filmet vagy tévésorozatot kedveled jobban, mint a könyvváltozatát?

Mint oly sokan, én is Az éhezők viadalát mondanám. Próbálkoztam a könyvvel, de nem nagyon tetszett, és ugyanez a helyzet A marsival is, de erről már írtam régebben.

Kihívottam ezúttal nincs, mivel a legtöbb ismerősöm 
már megcsinálta ezt a book taget.






0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése