2019. július 13. | By: Ladybird

Jenn Bennett – Ragyogó szemek


Van itt minden, gót, hüllőimádó srác, különc, kissé visszahúzódó lány, leszbikus szülők, intrikus barátok, és sok-sok családi gubanc. Bár ez így, leírva talán egy kissé kaotikusnak és soknak tűnhet, de egyáltalán nem az. A Ragyogó szemek aranyos, érzelmes regény bátorságról, szerelemről és újrakezdésről.




Jenn Bennett – Ragyogó szemek


A tavalyi bankett óta a legjobb barátokból lett ellenségek, Zorie és Lennon mesterfokon űzik egymás elkerülését, családjaik pedig napjaink Kaliforniájának Montague-ivá és Capuletjeivé váltak.

Egy túra alkalmával azonban a fiatalok váratlanul az erdőben rekednek. Egyedül. Kettesben. 
Mi jöhet még? 
Egymás kizárólagos társaságaként nincs más választásuk, mint hogy szellemes piszkálódások és sértegetések kíséretében megvitassák ügyes-bajos dolgaikat, miközben megpróbálnak biztonságba kerülni. Az egymással és a természet erőivel folytatott küzdelem során azonban egyre valószínűtlenebbé válik, hogy épségben jutnak ki a rengetegből.

Ahogy Zorie és Lennon egyre mélyebbre keveredik Kalifornia zord vadonjában, úgy kerülnek felszínre titkaik és rejtett érzéseik. De vajon megmarad-e helyrehozott barátságuk odakint, a való világban? Vagy minden csak a friss erdei levegő és a ragyogó csillagok pillanatnyi varázsának volt köszönhető?

L&L | Moly


Valami könnyedre, frissre, fiatalosra vágytam. A fülszöveg pedig éppen ezt ígérte. A borító valami eszméletlenül hangulatos, így aztán nem haboztam sokáig és nekiláttam. És bár nem pont azt kaptam, amit vártam, de összességében nagyon tetszett. A regény hangulata igazán attól kezdve ragadott magával, amikor Zorie és Lennon egyedül maradtak az erdőben. Addig amolyan lúzer kiscsaj mindenki ellen érzést keltett bennem. De utána... nagyon jól szórakoztam.

Az alapsztoriról sajnos a fülszöveg többet árul el, mint kellene, de azért én is mondanék róla néhány szót – többet úgysem tudtok meg belőle, mint a fülszövegből. Zorie, a csillagimádó lányka a mostohaanyja – aki kivételesen cuki és szerethető – nyomására úgy dönt, idén nyáron csatlakozik barátnőjéhez, Reaganhöz és barátaihoz egy egyhetes luxustúrára. Nem kis szerepet játszik ebben az, hogy Brett, a suli ügyeletes szépfiúja is ott lesz, és így az otthon gyülekező sötét felhőket is elkerülheti egy darabig. Arra egyáltalán nem számít, hogy Lennon, a szomszédfiú, akivel egykor a legjobb barátok voltak, majd annál egy kicsit többek is, szintén csatlakozik hozzájuk. 
Persze a túra végül egyáltalán nem úgy alakul, ahogyan azt tervezték. Kapunk klassz kis szappanoperába illő jeleneteket, de ez engem egyáltalán nem zavart, sőt! Aztán indul is az izgalmas rész, a szálak kibogozása, a régi sérelmek meggyógyítása és még sok más.


Kellemes volt egy kicsit nosztalgiázni, közvetetten átélni, milyen is az, amikor az ember annyi mindent érez, hogy csaknem felrobban. Zorienak pedig problémákból kijutott rendesen, szinte minden összeomlott körülötte, pedig már amúgy sem érezte jól magát a bőrében. Szóval könnyű volt azonosulni vele. Imádtam az elején azt, amikor lebukott a távcsövével! De egyébként is szerethető karakter volt, aki a szerettei boldogságáért sok mindenre hajlandó volt. 
Lennon pedig... Na, őt mindenestől imádtam! És neki köszönhetem azt is, hogy végül elsírtam magam olvasás közben. Igazi kis gót pasi, de közben meg kemény és határozott. 

A karaktereken kívül viszont volt más is, ami lenyűgözött. Az, ahogyan az írónő mai társadalmi konfliktusokat csempészett be a történetbe zseniális volt. Gondolok itt a leszbikus és homofób szülők ütköztetésére, vagy arra, hogy családok képesek hazugságban leélni az életüket és ez mennyire meg tud terhelni lelkileg egy tinit. És még sorolhatnám, de ahogyan azt ígértem, nem lesz hosszú ez az értékelés.

Szóval mindent összevetve nekem nagyon tetszett a Ragyogó Szemek. Ha aranyos kis nyári történetre vágysz, mindenképpen ajánlom neked! Ha tini vagy, akkor azért, ha pedig már kinőtted a gimis ruháidat, akkor meg azért, hogy egy kis időre még visszabújhass egy tini bőrébe.



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése