2017. április 7. | By: Ladybird

KKB Tavaszköszöntő Book Tag


Ezen a hétvégén egy igazi Tavaszköszöntő posztáradattal kedveskedünk nektek, melynek az egyik első állomása ez a közös kis book tag. Reméljük, nektek is annyira fog tetszeni, amennyire nekünk tetszett, amikor kitaláltuk és összehoztuk. Ha pedig adhatunk pár ötletet is arra nézve, mit olvassatok idén tavasszal, akkor az külön öröm a számunkra. 
A taget tovább vinni ér, csak kérlek, jelöljétek, hogy a forrása a Kis Könyves Bloggerek.

Tavaszi szellő  



Egy könyv, ami csupa optimizmus

Többször is megemlítettem már ezt a könyvet, de még mindig tartom magam ahhoz, hogy messze ez a legoptimistább történet, amit valaha is olvastam. Ez pedig Louisa May Alcott Régimódi lány című könyve. Polly, a főhősnő még a legrosszabb körülmények között is mindig talál valamit, aminek örülhet, és bármi is történik vele, abból mindig a lehető legjobbat hozza ki. Ha még nem olvastátok az írónőnek ezt a könyvét, akkor most itt az ideje, mert bár a Kisasszonyok is nagy kedvenc nálam, de ez még azt is túlszárnyalja!


Csörgedező patak 




Egy történet, ami lassan hódította meg a szíved

Ó, ez egy viszonylag friss olvasásomhoz fűződik! Még decemberben kaptam meg Baráth Viktória Első tánc című könyvét, aminek a borítója első blikkre megtetszett. Gyorsan bele is vetettem magam az olvasásába, ám az elején olyan gyorsan követték egymást az események, és a romantikus mutató pillanatok alatt olyan magasba szökött, hogy egy kicsit pihenőpályára tettem, gondolván, egy magamfajta szőrösszívű bloggernek ez a történet talán túl rózsaszín. Aztán újra a kezembe vettem az év elején, és lássatok csodát, úgy megfogott a történet, hogy le sem tettem, amíg ki nem olvastam. És ezt szó szerint vegyétek! Hajnali négyre végeztem vele, de egy cseppet sem bántam. Azt már annál inkább, hogy még nincs kész a folytatása. Ha megengeditek, most nem áradoznék róla többet, mert holnap hozom a részletes értékelését is.


Madárcsicsergés 



Egy vidám könyv

Hogy mennyire vidám az, amit most ajánlok nektek, az szerintem sok mindentől függ, mindenesetre próbáltam olyat választani, amin sokat nevettem, miközben olvastam, ez pedig Virág Emília Sárkánycsalogatója. Már maga a mesevilág, ami keveredik a valósággal, és így minden lehetségessé válik, magával ragadó, de ami igazán megfogott, az az írónő humora volt. 


Az első zsenge 




Friss megjelenések, amik lázba hoznak

Inkább az a kérdés, melyik nem hoz lázba, azt könnyebb lenne felsorolni. De ha már így alakult, akkor összeszedtem néhányat. Részletesen majd egy külön posztban megírom, melyiket miért szeretném.
Tomor Anita - Helló újra, kedves exem!
Jodi Picoult - Magányos farkas
Mira Sabo - Amíg kijutunk a fényre (csak a Könyvhéten)
Penelope Ward - Legdrágább mostohabátyám
Josh Malerman - Ház a tó mélyén
Charlie N. Holmberg - A papírmágus
Bíró Szabolcs - Elveszett csillagok


Az első bimbók 




Egy könyv, ami az első szerelemről szól

Erről kapásból a Nyugalom tengere és a LOL könyvek jutottak eszembe. Ezek ugyanis a legek nálam ebben a kategóriában. No meg Leiner Laura Szent Johanna Gimi sorozata. Te jó ég, de régen olvastam már ezeket a könyveket. Lassan megértek egy újraolvasásra. Ó, és ki ne felejtsem Sarah Dessen regényeit! Azok is nagyon jók!


Aranyeső 




Egy letehetetlen történet

Számomra többnyire a fantasyk vagy a thrillerek jelentik a letehetetlen kategóriát, ezért most sem lesz ez másként. Nemrég olvastam Ruth Ware Sötét erdő közepén című regényét, és bár a tempója lassabb, mint a megszokott, mégis képes volt teljesen magával ragadni. Egy kicsit félelmetesebbre számítottam ugyan, de ez mit sem von le az értékéből. Ha kedvet kaptok egy kis borzongáshoz, akkor ezt mindenképpen olvassátok el! 


Virágszirmok 




Egy könyv, amiben esküvő van

Általában nem sok romantikus könyvet olvasok, a fantasykben meg nem nagyon van szó esküvőről, így egy kicsit bajban voltam, amikor ezzel a kérdéssel találtam szembe magam. De aztán tavalyi könyveim kutatva rábukkantam a kedvenc sorozatomra, Sarah MacLean Csábítás sorozatára. Aki szereti a történelmi romantikusokat, az ne hagyja ki! Nekem éppen akkor ajánlották, amikor elkönyveltem magamban, hogy ez nem az én műfajom. Ám a sorozat főhősei, a humoruk, az írónő stílusa visszahozták a hitemet. 


Szikrázó napsütés 



Könyvek, amikről a tavasz jut eszedbe

Nemrég olvastam Jay Crownover új sorozatának a Welcome to the Point első két részét. Bár egyik sem tavasszal játszódik, valamiért bennem mégis azt idézte fel. Talán azért, mert olyanokról szól, akik a veszélyes sötét helyen élnek, és a szerelem hoz ebbe a zord, komor világba egy kis napsütést. Nem tudom biztosan. De azt igen, hogy az én szívemet beragyogták.


Harmatcsepp 



Egy könyv, amit mostanában olvastál és megkönnyezted

Mostanában nem nagyon olvastam sírós könyvet, nem is tudom, miért, mivel filmek terén egész sokkal volt dolgom. Utoljára talán Julia Lewis Thomson Többek által című regénye volt az, amit megkönnyeztem. Érzelmes, szép és egyedi szerelmi történet megfűszerezve egy egészen sajátos stílussal. Alig várom már, hogy ennek is megjelenjen a második része. Akit esetleg az tántorítana el az elolvasásától, hogy sorozat, azt szeretném megnyugtatni, hogy önállóan is megállja a helyét az első rész, szóval sehol egy függővég.


Serkenő fű 



Kezdő író könyve, amit mindenkinek ajánlanál

Hűha, hol is kezdjem? Rengeteg nagyon tehetséges kezdő írónk van, akiknek figyelmet érdemel a munkája. De ha csak néhányat lehet kiemelni, akkor a romantikus műfaj kedvelőinek a már említett Első táncot és a Többek általt ajánlanám. Azoknak pedig, akik a fantasykért rajonganak egyenesen kihagyhatatlan A.M. Aranth Oculusa és Vivien Holloway Végtelen Horizontja. De ha valami olyasmire vágysz, ami teljesen felkavar, akkor Mira Sabo Birtoklás trilógiájának első része a neked való történet.


Húsvéti nyuszi



A kedvenc fantasy világod vagy lényed

Gyakorlatilag bármelyikbe szívesen elmerülnék egy-két napra, még a legkeményebb világokba is. Persze csak azzal a feltétellel, hogy túlélem, és hazatérhetek. De ha már ki kell emelnem egyet, akkor Jasper Fforde A Jane Eyre eset című könyvének világát választanám. Aki ismeri a regényt, az tudja már, mi a turpiszság a dologban. A többieknek pedig csak annyit mondok, olvassák el, és megértik. ;)






0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése